8 maart 2016

Huiswerk maken

Hey,
Hebben jullie het ook altijd dat je huiswerk moet maken alleen dat je er helemaal geen zin in hebt en dat je door van alles en nog wat wordt afgeleid? Nou ik heb dat echt altijd, ik was nu eigenlijk ook niet huiswerk aan het maken ofzo. Daarom heb ik hier een paar tips om huiswerk te maken.

Forest
Forest is een app waarbij je bomen kan planten, je kan de tijd instellen hoe lang het duurt voordat de boom klaar is van 10 minuten tot en met 120 minuten. Als je heel de tijd niks met je telefoon doet groeit je boompje en krijg je muntjes maar als je dat niet doet gaat je boompje dood. Hoe langer het boompje moet groeien hoe groter het wordt en hoe meer muntjes je ervan krijgt. Met de muntjes kan je andere boom soorten kopen want in het beginnen heb je gewoon normale bomen maar met de muntjes kan je bijvoorbeeld een boom hut kopen, een citroen boom en nog een paar andere bomen. Zelf vind ik de app super handig want ik raak er echt gefrustreerd van als mijn boom dood gaat dus daarom ga ik ook minder appen en andere dingen doen terwijl ik huiswerk maak. Ik vind de app echt super cute een leuk bedacht!

Planning
Ik weet dat plannen stom, saai, moeilijk en echt onmogelijk is om aan te houden maar na een tijdje ga je er echt aan wennen en werkt het. Zelf maak ik geen planningen voor de hele week want dan krijg je ondertussen nog huiswerk op en dan klopt er helemaal niks meer van mijn planning en dan raak ik gestrest. Daarom maak ik elke dag als ik uit school kom een planning ik schrijf dan op in volgorde wat ik allemaal ga doen en hoe lang ik daar dan mee bezig ben en wanneer ik dan pauze heb. In het begin ging het plannen bij mij echt heel slecht en nu gaat het nog steeds niet super goed maar wel beter dan 2 weken geleden toen ik begon met plannen. Het kost wel ongeveer 10 minuten maar alsnog heb ik veel meer tijd over. Ik plan trouwens in het weekend niet en ook niet elke schooldag want op één of andere wonderbaarlijke manier had ik voor afgelopen donderdag en vrijdag gewoon geen huiswerk. Hier is een voorbeeld van een planning:
Donderdag:
15.15    Duits plauderecke B leren          15 minuten
15.30    Pauze                                          15 minuten
15.45    Geschiedenis leren                     20 minuten
16.05    Wiskunde maken                        30 minuten
16.35    Duits plauderecke A+B leren     30 minuten
16.55    Pauze                                          20 minuten
17.15    Geschiedenis leren                     40 minuten
Dit was één van mijn eerste planningen en ik heb hem een beetje voor jullie aangepast omdat ik de helft toen niet eens afkreeg maar je zult merken dat het steeds beter gaat.

Blokjes
Als je gaat leren leer dan niet alles in één keer maar leer in stukjes. Als je bijvoorbeeld 100 woordjes voor Engels moet leren begin dan ongeveer 8 dagen van te voren en leer dan de eerste dag 12 woordjes, de tweede dag pak je er nog 12 bij dus ga je er 24 leren enzo maar door. Als je een (grote)opdracht hebt kan dit ook heel handig zijn dat je niet een dag van te voren snel die opdracht gaat maken maar dat je al eerder begint en kleine stukjes maakt. Zelf heb ik echt heel veel huiswerk voor wiskunde en als ik dat dus niet spreid over de week dan krijg ik het echt niet af. Boven in de planning zie je ook dat ik donderdag wiskunde ging maken maar het moest pas op een maandag af zijn.

Dit waren mijn tips ik hoop dat jullie ze leuk vonden en er iets mee kunnen. Nog een fijne week en tot zaterdag.
xxx Winona

Geen opmerkingen:

Een reactie posten